W trakcie warsztatów  młodzi artyści doświadczają faktury i odczuć jakie daje im zabawa gliną. Zaczynają rozumieć pojęcie kształtu, formy i perspektywy uczestnicząc przy okazji w swojej pierwszej lekcji geometrii. Sprawdzają strukturę gliny i jej kolor, czują zapach i śmieją się z dźwięków, jakie wydaje kiedy jest mokra. Mogą ją ugniatać, ściskać, skręcać i wałkować, rozwijając przy okazji sprawność dużej i małej motoryki. Mogą także zauważyć jak niepozorny kawałek gliny nabiera kształtu tylko pod wpływem ich dłoni. Poczucie, że dowodzą gliną, dodaje młodym artystom pewności siebie niezbędnej do zrealizowania projektu oraz zachęca do coraz to większej ekspresji. Lepienie w glinie pozwala dziecku nauczyć się naprawiania błędów, dlatego nie boi się ich popełniać, co z kolei ma zasadnicze znaczenie w procesie samodoskonalenia.Wybaczająca natura gliny daje dziecku poczucie kontroli nad sukcesem projektu i pomaga zrozumieć, że błędy nie powstrzymują postępu.

Oferuję warsztaty tematyczne dla dzieci i młodzieży. Zajęcia w szkołach czy placówkach wychowawczych odbywają się po przygotowaniu sali i materiałów, z których będą powstawać prace. Na początku dzieci dowiadują się skąd bierze się glina i jak przekształca się w ceramikę. Następnie przystępują do lepienia. Wszyscy tworzą prace na ten sam temat, choć ostateczny efekt zależy tylko od wyobraźni i indywidualnych możliwości dziecka.  W trakcie warsztatów pomagam dzieciom w tworzeniu prac, prezentując sposoby lepienia, a dzięki wspólnemu tematowi obserwuję postępy ich pracy. Tematyka warsztatów, ustalana przed spotkaniem, warunkowana jest głównie porami roku (liście i kasztany jesienią, bałwanki zimą) czy też świętami – religijnymi (ozdoby choinkowe, baranki wielkanocne) bądź świeckimi (dzień mamy, taty). Wzory natomiast dobieram do wieku i zdolności manualnych małych artystów.

Po zakończeniu warsztatu prace przewożone są do pracowni i przygotowywane do wypału. Po naturalnym suszeniu w temperaturze pokojowej, wypalane są w piecu elektrycznym, przez około 30 godzin, w temperaturze przekraczającej 1000 stopni C. Po wypaleniu wszystkie prace wracają do szkoły, a proces twórczy kończy malowanie dzieł farbami akrylowymi przeznaczonymi do ceramiki.